Atabay Urgentiebureau
Juridisch en maatschappelijk dienstverlening




Over het Urgentiebureau





Over het Urgentiebureau



Het Urgentiebureau is een professioneel hulpverleningsbureau werkzaam in alle gemeenten van Nederland. Ons ervaren team van maatschappelijk en juridisch werkers staat klaar om de meeste passende hulp te bieden aan onze cliƫnten. Wij helpen bijzondere doelgroepen zowel in crisissituaties als daarbuiten met uiterste zorgvuldigheid en leveren maatwerk bij iedere casus.

Onze team werkt samen met veelal maatschappelijk organisaties en zet de kennis in om doelgroepen te helpen naar stabiele huisvesting. Wij zijn de verbindende factoren tussen hulpverleners.


Wanneer komt u in aanmerking met een urgentie?


• Als u uw woonlasten niet meer kunt voldoen
• Als u dakloos dreigt te raken
Als er sprake zijn van relatiebreuk
• Als u medische redenen heeft
• Als uw woning onbewoonbaar is
• Als uw woning niet meer veilig voor u is
• Als u te maken heeft met mantel zorg
• Als u doorstroomt vanuit een opvang - psychiatrische of detentie voorziening

Hoe kunt u een urgentieverklaring aanvragen?


Als eerst meldt u zich aan vanaf de website en dit is geheel vrijblijvend. U kunt hier uw gegevens achterlaten en uw situatie kort beschrijven zodat onze traject begeleiders uw situatie kunnen toetsen. Onze trajectbegeleiders toetsen u aanvraag en als er slagingskansen zijn dan wordt de procedure gestart. Dat houdt in dat onze trajectbegeleiders binnen een werkdag contact met u opneemt om de uitslag van de toetsing te bespreken. U krijgt vervolgens alle documenten per mail opgestuurd, wij verzoeken u vriendelijk de documenten zorgvuldig door te nemen en ons de opdracht te geven voor de aanvraagprocedure.



Hoe lang duurt de urgentieaanvraag?


Wij hebben twee varianten van de aanvraag, de spoedprocedure duurt twee tot vier weken en de normale procedure duurt vier tot zes weken voordat u de uitslag binnen heeft. Wij verwachten in deze periode dat u tijdig alle benodigde documenten opstuurt om uw situatie te onderbouwen. Dit houdt ik dat wij bewijsstukken van u nodig hebben om uw dossier volledig te kunnen maken zodat wij de aanvraag kunnen indienen bij de woningcorporatie of gemeente.



Hoe krijgt u de urgentieaanvraag toegekend?


Uw urgentieaanvraag zal worden voorgelegd aan een toetsingscommissie, bestaande uit juristen-, artsen, ambtenaren en maatschappelijk werkers. Deze commissie zal uw verzoek toetsen en per post een beschikking toekennen. Indien uw urgentieaanvraag is toegewezen zal de urgentie zichtbaar zijn op uw woonnet-account. Uw toekenning zal voor drie maanden geactiveerd worden om een geschikte woning te vinden. De sociale huurwoningen waar u kansen op heeft zijn vooraf bepaald op basis van de samenstelling van uw huishouden en de zorgwensen. U dient te reageren op woningen en uw krijgt uiteraard voorrang op de andere kandidaten.


Email en telefoonnummer


info@urgentiebureau.nl
Telefoon 010-2038214


Urgentiebureau


Onze interactieve kaart helpt u onze locatie te vinden

Atabay dienstverlening
Postbus 8570
Thurledeweg 125,
3044 ER Rotterdam

Onze openingstijden



Maandag t/m vrijdag
10.00 tot 17.00 uur



KvK nummer :71529527
BTW nummer : 205323959B02